Wzrastający standard życia codziennego powoduje, że zmieniają się także nasze wymagania w kwestii hotelu. Dobry hotel, to już nie tylko miejsce na nocleg. By goście chętnie decydowali się na konkretny hotel, musi on spełniać różne wymagania. Istotne są zarówno wielkość pokoju, jak i jego podstawowe wyposażenie. Jednakże to, co traktujemy jako typowe stale ewoluuje. Obecnie trudno wyobrazić sobie pokój bez telewizora, kompletu mebli oraz potrzebnych sztućców, szklanek czy talerzy. Aspekt toalety w pokoju często nawet nie jest dyskutowana, gdyż uznaje się ją jako oczywistość. Zależnie od typowej aury w danym kraju standardem może być również klimatyzator. Stosunkowo nową usługą w Polsce jest możliwość skorzystania z bezprzewodowego Internetu. Choć także w naszym państwie zwiększa się liczba placówek, gdzie ta usługa jest pozbawiona opłat. Co jeszcze jest typowe dla posiadającego wysoki standard hotelu? Serwowane w jego części restauracyjnej smakowite dania.
wycieczki lokalne wraz z transportem i przewodnikiem
Oczywiście z możliwością ich zjedzenia w pokoju. Jeśli już poruszamy kwestię cielesności – korzystnie oceniany hotel musi mieć własne centrum rekreacji z różnorodną ofertą. Kąpielowy basen, siłownia, korty do gry w tenisa i inne osiągalne dla rezydentów sprawią, że nie będą się oni nudzić. Standard hotelu jest widoczny także w zachowaniu personelu. A ten powinien wzbudzać chęć kolejnych odwiedzin. Jakim sposobem? Poprzez pozytywne nastawienie, uprzejme traktowanie gościa, a także spełnianie jego indywidualnych życzeń – chociaż z umiarem. W związku z globalizacją priorytetowa jest też zdolność do języków obcych. Zagraniczni goście to grupa klientów, którzy mogą znacznie zwiększyć dochody hotelu. Jeszcze inną kwestią pożądaną w dobrym hotelu są ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Chodzi nie tylko dodatkowe miejsca parkingowe, ale też podjazdy dla wózków, specjalne windy, takież toalety. Czy jednak dobry hotel to za każdym razem hotel drogi? Niekoniecznie. Dobrze jest analizować poszczególne oferty, i rezerwować z wyprzedzeniem.